AlfaLaval utökar sitt samarbete med JETAS
Den 21 november reste två av våra duktiga medarbetare, Joachim och David till Alfa Laval i Indien. Syftet var att implementera JETAS i 3 ytterligare anläggningar och utbilda dess användare samt att implementera ”ärendehanteringsfunktionaliteten” för 4 anläggningar i landet.
Vi vill även passa på att berätta att JETAS skall implementeras som systemstöd i ytterligare en Alfa Laval anläggning, Alfa Laval Eskilstuna. JETAS ska där användas som drift&underhållssystem för fastigheterna samt maskinparken.
Alltid lika roligt att få arbeta med så framgångsrika organisationer som Alfa Laval och dessutom få förtroendet att utöka samarbeten!
Vi har nu nöjet att presentera en ny sammarbetspartner till JETAS
Danfo AB tillverkar kundspecifika offentliga toaletter som gör stadens parker och offentliga rum mer tillgängliga för invånarna. Danfo har en ledande position på marknaden både i Sverige och internationellt och erbjuder även tjänster för drift och skötsel av offentliga toaletter. Dessutom genomför Danfo statusbesiktningar och servicearbeten för sina utplacerade toaletter. Man har nu börjat använda JETASMETODEN för att ha kontroll över besiktningar och servicearbeten runt omkring i Stockholmsregionen.
”Fördelen med att använda JETAS kommer att vara en effektivare hantering och snabbare rapporteringsvägar” säger Mikael Magnusson, VD på Danfo.
Tack till alla er som gjorde vårt mässdeltagande på Persontrafik 2016 så framgångsrikt!
Vi hade det stora nöjet att demonstrera vårt system, underhålla relationen med redan befintliga samarbetspartners, men även skapa många nya kontakter och bokat möten inom flertalet Nordiska länder. Vi lovar att berätta mer allteftersom… (mer …)
Persontrafikmässan i Göteborg 18-20/10 -2016
Den 18-20:e oktober 2016 kommer JETAS Quality System ställa ut på Persontrafikmässan på Svenska Mässan, Göteborg!
Förstärkning för JETAS Public Transport!
Välkommen Christer Kajsjö! Christer kommer arbeta med affärsutveckling och kundrelationer inom JETAS Public Transport, samt stötta projektgruppen som arbetar med ständiga förbättringar inom samma område.
Ny medarbetare i Syd!
Vi hälsar Stefan Albrekt välkommen till oss på JETAS Quality Systems!
Stefan kommer arbeta främst i region Syd och utgår från Malmö. Han kommer närmast från PQR i Malmö där han arbetat med bland annat långtidsplanerat fastighetsunderhåll.
Persontrafikmässan i Göteborg 18-20okotber
JETAS ställer ut på persontrafikmässan i Göteborg 18-20 oktober 2016 och önskar alla välkomna till vår monter C04:32!
Ni är välkomna att bara titta in alternativt så kontaktar ni oss och bokar in ett möte under mässdagarna.
Biljetter kommer finnas att tillgå via vår hemsida så fort de är släppta.
http://massor.svenskamassan.se/sites/persontrafik//
Vi önskar Hallandstrafiken välkomna!
Vi välkomnar Hallandstrafiken som ny användare av JETAS Public Transport!
Hallandstrafiken kommer nu planera och kvalitetssäkra all service och tillsyn gällande sina hållplatser och väderskydd på liknande sätt som Skånetrafiken gjort sedan 2013.
Förutom ordning och reda på sitt bestånd ger JETAS PT möjligheter till bland annat: Felanmälningar med automatiska polisrapporter, Ruttoptimering, Skadegörelseanalys, d.v.s. kartor över sina olika områden där det framgår var skadegörelse skett, olika åtgärder samt kostnader för detta, mm.
JETAS nya version, version 6, är äntligen här!
Det är nu 5 år sedan vi släppte en helt ny version senast, men i förrgår var det dax igen!
När vi släppte version 5 låg vi i teknikens absoluta framkant, och med den nya 6:an tycker att vi nu är vi där igen
Ovan till vänster ser ni exempel på ”heatmap” där man kan utläsa skadegörelse i Region Skånes samtliga hållplatser
Till höger ser ni våra nya dynamiska ”Widgets” som man kan designa efter egna önskemål.
Kontakta oss gärna för mer info!
I India land…
Nu är vi på gång till Indien igen och återigen är det för Alfa-Laval´s räkning!
Vår Erik Essung har bokat in en 9-dagarsresa med start V.49
Vår första installation av JETASMETODEN i indien har nu varit uppe och rullat i snart 1 år och vi har vi fått beställning på 2 – 3 fabriker till.
KUL – det måste väl betyda att de är nöjda, eller..?