NYA MÖJLIGHETER

Fr.o.m nu är det möjligt att välja om man vill använda streckkod,  NFC-tagg (RFID) eller en kombination av dessa båda för att markera närvaro när man utför arbetsordrar eller ronderingar i JETAS.

Detta är en ny möjlighet som välkomnas av många och var efterlängtat!



JETAS användarträff för lokaltrafikbolag

Torsdag och fredag V.12 hade JETAS en användarträff för lokaltrafikbolagen i Skåne, Halland, Dalarna och Uppland.

Vi hade två mycket trevliga och nyttiga dagar på Särö värdshus, som visade upp sig från sin bästa sida med god mat och fantastiskt väder!

Ämnena vi hade uppe till diskussion var förenklade felanmälningar, inventering i en app, rörliga objekt (d.v.s. t.ex. att hålla reda på biljettautomater som flyttas mellan olika fordon), samt trafikomläggningar.

Vi ser redan fram emot nästa träff!!



JETAS öppnar nytt kontor!

Fr.o.m. 1/1- 2017 finns vi efter överenskommelse att träffa på vårt nya säljkontor i SJ:s Centralstation på Centralplan 3 i Stockholm!

Vi delar där kontor med 20 andra aktörer inom kollektivtrafiken i Norden i något som heter Kollektivtrafikens Hus!

Så här skriver de själva om att vi kommit dit:

”JETAS – ett planeringsverktyg för kvalitetssäkring av service och underhåll när det gäller busskurer, hållplatser, perronger, fordon och biljettautomater!

När JETAS började konstruera  systemet hade de en idé om att bygga ett effektivare flöde för teknikern, ett flöde helt utan papper. För att kunna åstadkomma detta behövdes flera olika pusselbitar. Dels behövdes ett sätt att meddela teknikern/serviceteknikern/entreprenören/städaren m.fl. vad som skall utföras, och dels behövdes en robust plattform som hanterar arbetsordrar, rapporter statistik m.m.. JETAS använder en kombination av uppkopplade mobiltelefoner, handdatorer, streckkoder och webbaserade applikationer för att få det hela att snurra. Resultatet av detta blev det molnbaserade verktyg som idag kallas JETASMETODEN.”

se vidare på www.jetas.se

Därmed är vi nu 21 organisationer som är knutna till Kollektivtrafikens hus.

/Christina och Emma

 

Christina Djurestål
Platschef

Kollektivtrafikens hus AB
Centralplan 3

111 20 Stockholm
Telefon: +46725244590

 



Dalatrafiken satsar på JETAS Public Transportlösning!

Vi välkomnar Dalatrafiken genom Dalatrafik Service AB till vår skara av nöjda användare av vårt system för schemaläggning av drift-, underhåll-, service och reparation av sina hållplatser.

Systemet kvalitetssäkrar att bästa möjliga resrutter genereras och att allt som ska utföras hamnar i en arbetslista där inga arbetsuppgifter, varken planerade eller akuta, faller mellan stolarna eller glöms bort!



Samarbetet fortskrider mellan JETAS och COWI AB

Jetas har nu hållit grundutbildning för COWI’s samtliga 13 kontor i Sverige med anledning av att de från o m kv.1 ska använda Jetasmetoden för alla sina egna arbeten gällande systematiskt brandskyddsarbete.

 



AlfaLaval utökar sitt samarbete med JETAS

Den 21 november reste två av våra duktiga medarbetare, Joachim och David till Alfa Laval i Indien. Syftet var att implementera JETAS i 3 ytterligare anläggningar och utbilda dess användare samt att implementera ”ärendehanteringsfunktionaliteten” för 4 anläggningar i landet.

David Gullmarsvik demonstrerar systemet

David Gullmarsvik demonstrerar systemet

Vi vill även passa på att berätta att JETAS skall implementeras som systemstöd i ytterligare en Alfa Laval anläggning, Alfa Laval Eskilstuna. JETAS ska där användas som drift&underhållssystem för fastigheterna samt maskinparken.

Alltid lika roligt att få arbeta med så framgångsrika organisationer som Alfa Laval och dessutom få förtroendet att utöka samarbeten!



Vi har nu nöjet att presentera en ny sammarbetspartner till JETAS

Bild från Danfos hemsida, Tetragon 151, Tantolunden Stockholm

Bild från Danfos hemsida, Tetragon 151, Tantolunden Stockholm

Danfo AB tillverkar kundspecifika offentliga toaletter som gör stadens parker och offentliga rum mer tillgängliga för invånarna. Danfo har en ledande position på marknaden både i Sverige och internationellt och erbjuder även tjänster för drift och skötsel av offentliga toaletter. Dessutom genomför Danfo statusbesiktningar och servicearbeten för sina utplacerade toaletter. Man har nu börjat använda JETASMETODEN för att ha kontroll över besiktningar och servicearbeten runt omkring i Stockholmsregionen.

”Fördelen med att använda JETAS kommer att vara en effektivare hantering och snabbare rapporteringsvägar” säger Mikael Magnusson, VD på Danfo.

(mer …)



Page 9 of 12« First...7891011...Last »